概要

 

なぜ歌ったり声を出してカウントしたり言葉でリードすることがいけないのかについて、述べています。

 

http://www.eijkhout.net/lead_follow/mouth_music.html

9.4 On Singing, Counting Out Loud And Verbal Leads

 

9.4 On Singing, Counting Out Loud And Verbal Leads
歌ったり、声を出してカウントしたり、言葉でリードすることについて

 

Don’t sing out loud along with the music.
(ダンスをするときに)音楽に合わせて声を出して歌ってはいけない。

 

Hearing the song in your head to keep track of upcoming breaks is fine: but when people are lip-synching they appear to be “checked out” emotionally so they are not really connecting with their partner during the dance.
音楽の切れ目を追い続けるために頭の中で歌を聴くことは構わないが、口でリズムをあわせようとするのは、感覚的に(いちいち)チェックされているようなものなので、ダンスをしている間、彼らは自分のパートナーに本当につながりを持つようにならない。

 

I would far rather have my partner smile at me, or talk if it doesn’t get in the way of concentrating on the dance, but leave the singing to the singers in the band or on the tape.
私ならば、歌を歌うのはバンドの歌手かテープに任せて、たとえダンスに集中する妨げになるとしても、パートナーに自分に微笑んでくれるか話しかけてもらうほうが、まだましである。
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Likewise, never count the beats or tell your partner what you are about to lead during a dance.
そんなわけで、踊っているときには、ビートを数えるとか、何をリードしようとしているかをパートナーに言うことは、決してしてはならない。

 

It’s rude and if your partner can’t follow your lead, it’s because you’re not leading well enough.
それは無作法だし、さらに、もしパートナーがあなたのリードについてこられない場合は、それはあなたのリードが上手ではないからである。

 

Remember, the surprise element for the follower is part of the excitement of a dance.
忘れてはならない、フォロアーの意表をつく要素は、ダンスのわくわくさせる面の一部なのである。

 

Verbal descriptions or step names are useless, distracting, and sometimes condescending.
言葉で説明したり、ステップの名前を言ったりするのは役に立たないし、気が散るし、時には人を見下すような感じがするものである。

 

Half the time, the followers can’t understand you, and the other half of the time, it makes them think about understanding you verbally rather than physically!
(もしそんなことをしたら)時間の半分は、フォロアーはあなたの考えていることが理解できないし、残りの半分は、ダンスによってではなく、言葉であなたを理解しようと考えさせることになる。

 

You want them concentrating on the music, their line of dance, and their footwork, NOT your words.
フォロアーにはあなたの言葉でなく、音楽、LOD、フットワークに集中させたいのでしょう?

 

Leaders, shut up and lead.
リーダーの皆さん!口を閉じてリードしなさい!

 

If the followers don’t follow, try it two more times.
もしフォロアーがフォローしないのなら、後2回トライしてみよ。

 

If they don’t follow it on the third time, they’re not ready or you’re not leading it right.
もし3回目でもフォロアーがあなたのリードにフォローしないのなら、フォロアーがまだそこまで出来ないか、あるいはあなたが正しくリードできていないからである。

 

Either way, leave that move out with them.
どちらにせよ、そのフォロアーとは、そのムーブメントはせずにおくこと。

 

One follower writes: “I would want to hear “duck” or another simple suggestion if I am about to get injured.
あるフォロアーは書いている、「もし私が怪我をしそうになったら、「よけて!」とかその他簡単な注意をしてほしい」

 

Counting is almost always irritating to me (although I confess I have done that to a partner who seems completely off).”
音を数えるのは大体いつだっていらいらさせるものだ(とは言え、まるっきり音を外しているパートナーに対して、それをやったことがあることを白状するけれども)。

 

<以下の二節は、おそらくウェスト・コースト・スイングにだけ当てはまると思われるので翻訳は省略>
Another writes “I’m still glad to get verbal leads for shoulder rolls, which is a C/W move in which the follower spins with her head ducked and the leader’s forearm skims the back of her hopefully ducked head; if she fails to duck, his arm hits her neck at high speed.”

 

Because of the contradiction just expressed (“It is wrong for a man to give verbal cues”, then “I’m glad to get verbal cues for safety”), this presents a problem because the man’s interpretation of when a safety cue is needed will not always agree with the lady’s, and so he gets branded as “rude”: based on the lady’s beliefs (which he must guess), he loses if he gives a cue she perceives as unneeded, and he loses if he doesn’t give a cue she thinks he should.
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A major part of any couple’s dancing is lead and follow.
どんなカップルダンスであれその主要な部分はリードとフォローである。

 

It’s what makes the dance what it is.
リードとフォローが、カップルダンスをダンスたらしめる。

 

The whole idea of dancing with someone you’ve never danced with before and leading her through a pattern (perhaps even one she’s never danced before) is a wonderful feeling! – That’s what it’s all about!
前に一度も踊ったことのないだれかと踊ること、さらに、彼女にあるパターン(ひょっとしたら彼女が一度も踊ったことがないかもしれない)を踊らせるというのは、素晴らしい感覚なのである! それがまさにダンスの全てである。

 

Telling your partner what you’re going to do next completely destroys the concept of lead and follow.
次に何をやるかということをパートナーに言うのは、&フォローという概念を完全に壊してしまう。

 

If you say, OK, let’s try a whip, she’s going to be thinking “whip” regardless of what you do.
もし、あなたが「OK、ウィップしよう!」といったとすると、あなたが何をするかに関係なく、彼女は必然的に自分が“ウィップ”だと思っていることを思い浮かべるに違いない。

 

And what if she learned it a little differently than you did?
そして、もしあなたが習ったのと少しばかり違うように彼女が習っていたとしたら?

 

If she’s just thinking, “OK, I go there, then I turn then he goes through, then I turn again….” then there’s no lead and follow going on….and if you do something slightly different than she expects, you’re going to have a problem….
もし彼女が単に「OK、私がそこに移動して、それから向きを変える、そして彼が通過する、そしてもう一度自分が向きを変える。」と考えていたとすると、そこではリード&フォローもなく、さらに、あなたが彼女が予期していたのと若干違ったことをしたとすると、あなたは必然的に問題を抱えることになる。

 

If I’m doing a relatively new move, I’ll count to myself.
私が、もし比較的新しい動きをしようとするときは、自分自身に向けてカウントする。

 

I don’t count out loud unless I happen to be dancing with a partner with whom I’ve just taken a class or workshop and we learned a new pattern together.
団体レッスンあるいはワークショップを受けて、そこで一緒に新しいパターンを習ったパートナーとたまたま踊ろうとする場合を除いては、私は声を出してカウントはしない。

 

Then it sometimes helps both of us if I count out loud.
そういう場合では、声を出してカウントすることが、両方の助けになる場合もある。

 

Also, I may count out loud if I’m dancing with a total beginner who’s really struggling to keep the rhythm.
また、リズムについていこうとして本当に必死になっている全くの初心者と踊ろうとする場合は、声を出してカウントするかもしれない。

 

And occasionally, I’ll count out a phrase or two even if I’m dancing with more experienced dancer, if we get out of sync…
また、時には、もっと経験を積んだダンサーと踊ろうとする場合であっても、お互いが同期していない場合は、数小節カウントするだろう。

 

But as a rule , I try not to count out loud, even if I’m struggling, I keep it to myself.
しかしルールとしては、(合わせようと)必死になっている場合であっても、自分自身にだけに止め、声を出してカウントはしないように務める。

 

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Regarding telling the follower how to do the pattern that’s about to be (or is attempting to be) led: the best guys don’t ever do this.
これからリードする(あるいはリードしようと試みている)パターンをどのように踊るかということをフォロアーに言うことについて:ベストなダンサー達は絶対にそんなことはしない。

 

They don’t have to, because moves work with them.
彼らはそんなことをする必要がない、なぜなら動きが身についているからである。

 

They also have enough control over the dance, that they avoid accidents with other couples in crowded situations without talking to the follower about it.
それに彼らはそのダンス全体を十分コントロールしており、混雑した状況で、フォロアーに伝えることなしに、他のカップルとの事故を避けることが出来ている。

 

If they learn a new move, they practice it in private with a willing partner before they fling it out on the social floor with everybody.
彼らが新しい動きを身に付ける場合は、誰とでも踊るダンスパーティのフロアーでその動きをする前に、協力的なパートナーとまずプライベートで練習をする。

 

I don’t mind if a real good friend asks me if we can experiment with a move he’s playing around with if it’s the end/beginning of the evening and the floor’s empty.
パーティのはじめか終わりでしかもフロアーが空いているときになら、よっぽど親しい友人が、いろいろなところで彼がよくやっている動きを試してもいいか聞いてきた場合はまったくかまわない。

 

It is, however very insulting if a guy tries moves that he thinks he can lead but really doesn’t do well, then tries to tell the follower how to do it, assuming that something’s wrong with her if it didn’t work.
しかしある男が、自分はうまくリードできると思っている動きを試してうまく出来ない場合に、それがうまく出来ないのを女性のほうが間違っていると頭から思い込み、フォロアーにどうやるのかを教えようとするのは、非常に侮辱的である。

 

Women share notes on guys like this that are not complimentary, and we try to avoid dancing with them.
女性たちは、こんな男たちは受け入れがたいという情報を交換して、そういう男たちと踊るのをいつも避けようとするのである。

 

Now, if the guy were at or near a pro level, and much better than me (in my opinion), I’d be more than willing to listen to what he has to tell me.
まあ、その男性がプロのレベルかそれに近くて、私よりもずっと上手だと私自身が認めるならば、喜んで彼の言うことに耳を傾けるけれど。

 

But when an low-end intermediate dancer tries to instruct me, I’m thoroughly insulted. The only thing worse would be to email the follower to inform her why she couldn’t follow his lousy lead!
しかし中級者で一番下をうろうろしているダンサーが私に指示しようとするなら、とことん侮辱するものである。もっと悪いのは、フォロアーに対して彼の気にくわないリードになぜフォローできないのかをメールで知らせることだろう。

 

原文

 

9.4 On Singing, Counting Out Loud And Verbal Leads
Don’t sing out loud along with the music. Hearing the song in your head to keep track of upcoming breaks is fine: but when people are lip-synching they appear to be “checked out” emotionally so they are not really connecting with their partner during the dance. I would far rather have my partner smile at me, or talk if it doesn’t get in the way of concentrating on the dance, but leave the singing to the singers in the band or on the tape.

 

Likewise, never count the beats or tell your partner what you are about to lead during a dance. It’s rude and if your partner can’t follow your lead, it’s because you’re not leading well enough. Remember, the surprise element for the follower is part of the excitement of a dance. Verbal descriptions or step names are useless, distracting, and sometimes condescending. Half the time, the followers can’t understand you, and the other half of the time, it makes them think about understanding you verbally rather than physically! You want them concentrating on the music, their line of dance, and their footwork, NOT your words. Leaders, Shut up and lead. If the followers don’t follow, try it two more times. If they don’t follow it on the third time, they’re not ready or you’re not leading it right. Either way, leave that move out with them. One follower writes: “I would want to hear “duck” or another simple suggestion if I am about to get injured. Counting is almost always irritating to me (although I confess I have done that to a partner who seems completely off).” another writes “I’m still glad to get verbal leads for shoulder rolls, which is a C/W move in which the follower spins with her head ducked and the leader’s forearm skims the back of her hopefully ducked head; if she fails to duck, his arm hits her neck at high speed.” Because of the contradiction just expressed (“It is wrong for a man to give verbal cues”, then “I’m glad to get verbal cues for safety”), this presents a problem because the man’s interpretation of when a safety cue is needed will not always agree with the lady’s, and so he gets branded as “rude”: based on the lady’s beliefs (which he must guess), he loses if he gives a cue she perceives as unneeded, and he loses if he doesn’t give a cue she thinks he should.

 

A major part of any couple’s dancing is lead and follow. It’s what makes the dance what it is. The whole idea of dancing with someone you’ve never danced with before and leading her through a pattern (perhaps even one she’s never danced before) is a wonderful feeling! – That’s what it’s all about! Telling your partner what you’re going to do next completely destroys the concept of lead and follow. If you say, OK, let’s try a whip, she’s going to be thinking “whip” regardless of what you do. And what if she learned it a little differently than you did? If she’s just thinking, “OK, I go there, then I turn then he goes through, then I turn again….” then there’s no lead and follow going on….and if you do something slightly different than she expects, you’re going to have a problem…. If I’m doing a relatively new move, I’ll count to myself. I don’t count out loud unless I happen to be dancing with a partner with whom I’ve just taken a class or workshop and we learned a new pattern together. Then it sometimes helps both of us if I count out loud. Also, I may count out loud if I’m dancing with a total beginner who’s really struggling to keep the rhythm. And occasionally, I’ll count out a phrase or two even if I’m dancing with more experienced dancer, if we get out of sync… But as a rule , I try not to count out loud, even if I’m struggling, I keep it to myself.

 

Regarding telling the follower how to do the pattern that’s about to be (or is attempting to be) led: the best guys don’t ever do this. They don’t have to, because moves work with them. They also have enough control over the dance, that they avoid accidents with other couples in crowded situations without talking to the follower about it. If they learn a new move, they practice it in private with a willing partner before they fling it out on the social floor with everybody. I don’t mind if a real good friend asks me if we can experiment with a move he’s playing around with if it’s the end/beginning of the evening and the floor’s empty. It is, however very insulting if a guy tries moves that he thinks he can lead but really doesn’t do well, then tries to tell the follower how to do it, assuming that something’s wrong with her if it didn’t work. Women share notes on guys like this that are not complimentary, and we try to avoid dancing with them. Now, if the guy were at or near a pro level, and much better than me (in my opinion), I’d be more than willing to listen to what he has to tell me. But when an low-end intermediate dancer tries to instruct me, I’m thoroughly insulted. The only thing worse would be to email the follower to inform her why she couldn’t follow his lousy lead!